De vliegreis naar Zuid-Afrika - Reisverslag uit Viljoenskroon, Zuid-Afrika van Marja en Maartje - WaarBenJij.nu De vliegreis naar Zuid-Afrika - Reisverslag uit Viljoenskroon, Zuid-Afrika van Marja en Maartje - WaarBenJij.nu

De vliegreis naar Zuid-Afrika

Door: maartje

Blijf op de hoogte en volg Marja en Maartje

22 September 2014 | Zuid-Afrika, Viljoenskroon

Zo hier is dan mijn eerste bijdrage van ons blog!

Inmiddels zijn we drie dagen hier, maar ik zal ook nog even de anekdotes van onze vliegreis vertellen.

He he, poe poe we waren blij dat we onze backpack's kwijt waren. Een backpack is namelijk een bijzonder bagagestuk dus deze werden niet ingenomen bij de check-in balie. Als amateur wereldreiziger weet je dat niet, dus voordat we de afdeling hadden gevonden waar de bijzondere bagagestukken ingeleverd moesten worden waren we een half uur verder. Geeft verder niks, gewoon blijven lachen! Zo en dan nu een kopje koffie om de reisstress een beetje te minderen en op naar de gate voor onze tussenvlucht naar London heathrow. Bij de gate aangekomen bleek dat er alleen maar zakenmannen in de rij stonden. Hmm vreemd, Marja vroeg aan mij: 'zitten we wel goed hier'? Waarop ik kijkend naar het vliegnummer antwoordde dat we echt wel goed zaten. Aangekomen bij de balie vroeg de werknemer van Schiphol of dat we voor de business class kwamen, aah-ha vandaar al die zakenmannen. We stonden wel bij de goede gate maar niet in de goede rij dus. Ach blunders maken houdt het reizen leuk. Zoals meerdere van jullie zullen weten stelt de vlucht van Amsterdam naar Londen niet veel voor. Daar in tegen is het vliegveld van London heathrow ongelooflijk huge. Door een uur tijdsverschil, een uur overstaptijd, een big big vliegveld en een werknemer die tegen ons zei dat we snel moesten wezen om de vlucht te halen, heeft het ons nog wel wat stress gekost om bij de gate te komen voor de vlucht naar Johannesburg. Bij de gate aangekomen bleek dat we nog alle tijd hadden. Ook dit hoort bij de ervaringen van een beginner zullen we maar zeggen. Jaa en dan nu de vliegreis naar Johannesburg. Jeetje wat een enorm vliegtuig en de serves die er bij komt kijken (als je binnen Europa gevlogen hebt ben je dat niet gewend). Maar dan nu de nacht door. In principe moet dit lukken met een wijntje, fleecedekentje en filmpje van de zaak, toch wordt je regelmatig wakker omdat je het gevoel hebt dat je een nekhernia hebt opgelopen. Al met al ging de nacht toch sneller dan verwacht. Nog even een Engels ontbijtje met worst, bonen en ei en de landing wordt alweer ingezet. We zijn in Zuid-Afrika!!

Eigenlijk had ik ook nog willen schrijven over ons verblijf hier en de eerste werkdag, maar aangezien de wekker morgen weer vroeg gaat voor onze tweede werkdag volgt dit morgen.

Veel groetjes uit Zuid-Afrika!

• 23 September 2014 - 00:31

Ans De Groot:

Veel plezier M&M. Leuk om jullie reis zo te kunnen volgen. Werk ze en maak ondertussen ook veel plezier! Groetjes Mario en Ans.

• 23 September 2014 - 16:06

Jan Carel Brethouwer:

Wat een leuk stukje, kan niet wachten tot het volgende bericht.
    Hoop dat jullie nog veel leuke dingen gaan beleven!

• 23 September 2014 - 19:09

Mandy Berkelmans:

Hi dearnes!

Super leuk om zo het één en ander van jullie ervaringen mee te krijgen! Geniet er lekker van!

Liefs

• 23 September 2014 - 22:29

Hans Manders:

Leuk verhaal. We zijn ook erg benieuwd naar jullie ervaringen met het vrijwilligerswerk. We blijven jullie volgen.

Groetjes Hans en Hannie

• 24 September 2014 - 20:16

Silvia:

Superleuk om te lezen!
    Lieve groetjes Silvia

• 27 September 2014 - 17:45

Elly Derks:

Hoi Maartje en Marja,
    ik moest wel even grinniken toen ik las dat jullie gelijk businessclass probeerden te vliegen, waarom ook niet? hihi. Ik ben erg benieuwd naar jullie eerste ervaringen in het werk! Ik zie al een paar leuke foto's!
    groetjes Elly